HomePortalRegisterLog in

Share | 
 

 Bare with me...but why the hell not?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
3Krehab

avatar

Posts : 67
Join date : 2011-08-07
Location : Sun Prairie/Madison

PostSubject: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 1:18 am

K, if this is in the wrong thread, i apologize, stop crying and go fap.
anyways, heres my idea. i was thinking about pointless crap, and i was wondering if there is any reason this wouldnt work.
PVC INTAKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!.
LOL, ok, so i could basically make it as short, and wide as i want for like 5 bucks. K&N filter, 50-60 bucks.
so you get why one might do this now.
Heres what concerns me.
First: i will be known as that douche ricer kid.
Second: will heat effect this? its pretty thick stuff and durable, but i dont think it could possibly get hot enough and start to melt badly.
so, rabble on, what do you think? yay or nay?
heres a pic off of google for ideas.




_________________
92 3000gt SL-ow - SOLD
96 Talon TSi - SOLD
02 Subaru WRX - DD
Back to top Go down
ma70tt
Legit
avatar

Posts : 1372
Join date : 2010-01-26
Age : 43
Location : Madison

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 2:12 am

seen it many times/terribly done, but not a bad learning project. heat wil effect its integrity but i say run with your ideas

_________________
MA70 - stock 5.3 Suspect

Back to top Go down
http://www.midwesthybrid.com
XSFTLBS
Legit
avatar

Posts : 2876
Join date : 2010-01-27
Age : 36
Location : In the fucking garage again.

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 2:23 am

No. Get a proper intake tube. Whats next, a cardboard body kit? Do it right the first time or don't bother IMHO.

_________________
Why worry?  It's just a LTX
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 2:25 am

StrokedZ wrote:
No. Get a proper intake tube. Whats next, a cardboard body kit? Do it right the first time or don't bother IMHO.

Just go to your mothers garden, cut up her garden hose, go inside the house and get some duck tape, there's a DIY for ya ; )
Back to top Go down
3Krehab

avatar

Posts : 67
Join date : 2011-08-07
Location : Sun Prairie/Madison

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 2:31 am

StrokedZ wrote:
No. Get a proper intake tube. Whats next, a cardboard body kit? Do it right the first time or don't bother IMHO.

Yeah, i will get a proper intake. but you didnt answer my question. it wouldnt hurt to do it, could it? shorter/fater intake? not saying i will, because i know spectre SR intakes arnt too pricy. but i was just wondering if there is any flaw of doing that.
And about the body kit, i did that to my moms maxima one day while she was sleeping. should of took pictures.

_________________
92 3000gt SL-ow - SOLD
96 Talon TSi - SOLD
02 Subaru WRX - DD
Back to top Go down
XSFTLBS
Legit
avatar

Posts : 2876
Join date : 2010-01-27
Age : 36
Location : In the fucking garage again.

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 2:39 am

... If you are going as far as fabricating your own intake, use the PVC for a mockup. Take that whole pile of 5$ PVC to a pipe bender and get some simple aluminized exhaust pipe bent to match. throw a coat of hi-temp paint on it and call it a day. PVC is NOT a good idea under the hood.

_________________
Why worry?  It's just a LTX
Back to top Go down
3Krehab

avatar

Posts : 67
Join date : 2011-08-07
Location : Sun Prairie/Madison

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 2:40 am

Theres the answer i was looking for.

_________________
92 3000gt SL-ow - SOLD
96 Talon TSi - SOLD
02 Subaru WRX - DD
Back to top Go down
Tusk
Legit
avatar

Posts : 1714
Join date : 2010-01-30
Location : Top secret Black Belt training facility

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 7:53 am

x2 what kevin said. PVC is also VERY bad in a fire. Ask me how I know Smile

_________________
2006 Special Edition G6 w/ 2.7HP to the speakers
Back to top Go down
Overboosting
Admin
avatar

Posts : 1906
Join date : 2010-01-26

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 8:09 am

lol theres a picture lurking around here with a members pvc intake, it didnt go over too well
Back to top Go down
HoosierDaddy
Legit


Posts : 3475
Join date : 2010-08-09

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 8:11 am

I like pvc intakes. Im in the middle of making a pvc exhaust.
Back to top Go down
Thunderballs
Legit


Posts : 327
Join date : 2010-06-01

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 9:41 am

I had a pvc intake on a gtp once. Didn't have any joints in it tho as I could just use a silicone 45 and then pvc then the filter. Painted it up and no body could tell.
Back to top Go down
kthxbai
Legit


Posts : 396
Join date : 2010-01-28
Age : 32
Location : Mazo

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 10:46 am

Wouldn't plastic make is easier to static discharge and ruin the MAF?

_________________
Back to top Go down
XSFTLBS
Legit
avatar

Posts : 2876
Join date : 2010-01-27
Age : 36
Location : In the fucking garage again.

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 11:05 am

One word. Dioxin... Bad shit.

_________________
Why worry?  It's just a LTX
Back to top Go down
overblown
Legit
avatar

Posts : 1592
Join date : 2010-01-26

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 11:30 am

So compared to stock, if you do this, you will have an intake that looks worse, filters worse, makes no more power and cost you $65. That is less than brilliant.

_________________
Back to top Go down
Tusk
Legit
avatar

Posts : 1714
Join date : 2010-01-30
Location : Top secret Black Belt training facility

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 2:38 pm

StrokedZ wrote:
One word. Dioxin... Bad shit.
Ding ding ding! I smoked a PVC insulated wire in a car once.... the whole damn thing. I thought I was going to die, I couldn't get out fast enough.


overblown wrote:
So compared to stock, if you do this, you will have an intake that looks worse, filters worse, makes no more power and cost you $65.
This.

Take that model to someone to fab up and throw a heat sheild on it.



_________________
2006 Special Edition G6 w/ 2.7HP to the speakers
Back to top Go down
3Krehab

avatar

Posts : 67
Join date : 2011-08-07
Location : Sun Prairie/Madison

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 4:27 pm

Tell us Tusk, how? how do you know?
Smile

_________________
92 3000gt SL-ow - SOLD
96 Talon TSi - SOLD
02 Subaru WRX - DD
Back to top Go down
XSFTLBS
Legit
avatar

Posts : 2876
Join date : 2010-01-27
Age : 36
Location : In the fucking garage again.

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 6:25 pm

Um..... he just did, a few posts above yours... Laughing

_________________
Why worry?  It's just a LTX
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 7:48 pm

Seems like a lot of work for 3/4 of a whp.


Last edited by mtperformance on Tue Aug 09, 2011 8:20 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Tusk
Legit
avatar

Posts : 1714
Join date : 2010-01-30
Location : Top secret Black Belt training facility

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 7:49 pm

Tusk wrote:
StrokedZ wrote:
One word. Dioxin... Bad shit.
Ding ding ding! I smoked a PVC insulated wire in a car once.... the whole damn thing. I thought I was going to die, I couldn't get out fast enough.

This Wink

_________________
2006 Special Edition G6 w/ 2.7HP to the speakers
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 7:50 pm

Ricer
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 9:00 pm

take it from a plumber. Don't use PVC pipe. Use ABS pipe(the black stuff) because it takes heat much much better then PVC. Wall Bash




But god damn son, whats next? Leaf blower injection......
Back to top Go down
Poncho Racing

avatar

Posts : 354
Join date : 2011-05-23

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 9:05 pm

^ Laughing

It has been done before.... Crazy amount of Boost. Not!!!!!!

_________________
Piece of shit you can afford PAL.... Fiero
Back to top Go down
HoosierDaddy
Legit


Posts : 3475
Join date : 2010-08-09

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 9:33 pm

If you can find PEX tubing that big, go that way. Lol
Back to top Go down
ma70tt
Legit
avatar

Posts : 1372
Join date : 2010-01-26
Age : 43
Location : Madison

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Tue Aug 09, 2011 11:36 pm

Terminator wrote:





But god damn son, whats next? Leaf blower injection......

musta missed the vette hack a couple months ago in hr?

_________________
MA70 - stock 5.3 Suspect

Back to top Go down
http://www.midwesthybrid.com
3Krehab

avatar

Posts : 67
Join date : 2011-08-07
Location : Sun Prairie/Madison

PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   Wed Aug 10, 2011 12:52 pm

moparkid wrote:
Ricer

excuse me if im wrong but i believe they call you the domestic rice? <3

i was thinking about getting spectre piping with a k&n intake? just from oriellys.

_________________
92 3000gt SL-ow - SOLD
96 Talon TSi - SOLD
02 Subaru WRX - DD
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Bare with me...but why the hell not?   

Back to top Go down
 
Bare with me...but why the hell not?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next
 Similar topics
-
» What the bloody hell is it?
» HELL ON WHEELS '08 June 28th in Ohio
» One hell of a buy!
» The best fins for bare feet and "booties"
» They blew it up! God damn them all to hell!

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Wisconsin Street and Track :: Automotive Related :: Build Threads-
Jump to: