HomePortalRegisterLog in

Share | 
 

 Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Guest
Guest



PostSubject: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 11:32 am

Hey guys! I just got my Progress lowering springs installed...having some issues with clunking/rubbing/squeeking noises when i brake, but hopefully everything will be fixed soon... rides soo smooth tho! little bit of rub in the wheel well when i hit a bump i cant dodge Sad but overall im in love with these springs! heres some pics..




Back to top Go down
Blown91LX
Legit
avatar

Posts : 1330
Join date : 2010-01-31
Age : 39
Location : Monroe, Wi

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 11:45 am

looks good.
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 12:12 pm

looks nice...i like the blue calipers.
Back to top Go down
kthxbai
Legit


Posts : 396
Join date : 2010-01-28
Age : 33
Location : Mazo

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 12:28 pm

Not low enough.

_________________
Back to top Go down
2jz-U-Ltr
Admin
avatar

Posts : 4293
Join date : 2010-03-08

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 12:35 pm

I saw a car that looked just like that this weekend near madison. The drop looks good, what size wheel and tire are you running? 17 or 18?
Back to top Go down
Mclovin23
Legit
avatar

Posts : 2141
Join date : 2010-01-26
Age : 28
Location : Woodstock, GA

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 12:37 pm

I think its a good drop. plus it should settle some. thats the nicest looking sedan 3 ive seen. do you have tinit?

_________________
EVERYONE CAN GO FUCK THEMSELVES!!!!
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 12:59 pm

Looks good. Did you tighten down the struts enough when you reassembled them with the springs? You have to torque the crap out of them usually. Also if you roll your fenders, it should give you a little more clearance.
Back to top Go down
MikeyT
Legit
avatar

Posts : 3170
Join date : 2010-01-27
Location : Madison

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 1:06 pm

I agree that does really look good! Now are the rims body colored too or are they slightly off colored grey?

Mike

_________________
if it is an old archaic mopar... I be interested [/color]
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 1:08 pm

my fiances friend did them at the dealership he works at..he did blow a bearing while useing the spring compressor, but found most of the balls. i ordered 2 new ones, just gonna replace both sides at the same time so they have even wear. my fiance had an 06 hatch and when he put his springs on his made the same sounds. never found out wat caused it. my friend took a look at my car the other day and said the springs are kind of loose...he did his springs on his speed3 and hasnt had any problems with it. i usualy take my car to him anyways, so hes gonna replace my bearings and take a look at everything. i was told that everything was torqued down, but who knos. i wasnt allowed in the shop while they were working on it which kind of pissed me off. Sad
Back to top Go down
franky.C
Legit
avatar

Posts : 768
Join date : 2010-01-26

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 1:10 pm

the drop looks pretty good Very Happy
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 1:11 pm

the rims are just straight gun metal. 2 of them have curb rash and gouges really bad, i bought them off a guy, 400 for rims and new tires. i getting them fixed and repainted next month for 175. i do have a gallon of my paint and was thinking about having them done that color, but not sure yet.
Back to top Go down
spyderToph

avatar

Posts : 264
Join date : 2010-02-05

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 1:17 pm

Looks good.
Back to top Go down
overblown
Legit
avatar

Posts : 1592
Join date : 2010-01-26

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 2:44 pm

you lost me at fiance.

_________________
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 2:55 pm

overblown wrote:
you lost me at fiance.

LMAO!!!
Back to top Go down
t0nyb0l0gna91
Legit


Posts : 811
Join date : 2010-01-26
Age : 26

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 3:12 pm

hahah looks nice
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 3:45 pm

overblown wrote:
you lost me at fiance.

Epic....

I've been married too long. I didn't even realize we had some ladies lurking about.

////looks down and wonders if it is dead....////
Back to top Go down
t0nyb0l0gna91
Legit


Posts : 811
Join date : 2010-01-26
Age : 26

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 3:47 pm

lilwillie wrote:
overblown wrote:
you lost me at fiance.

Epic....

I've been married too long. I didn't even realize we had some ladies lurking about.

////looks down and wonders if it is dead....////


hahahaha nice.
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 5:16 pm

lol.. u guys r too funny :-)
Back to top Go down
OJDAJUICEMAN
Legit
avatar

Posts : 2189
Join date : 2010-01-30
Location : Candy Mountain

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 6:31 pm

U beat me too it lol but yea, that was pretty funny
Back to top Go down
Disgustang
Legit
avatar

Posts : 4589
Join date : 2010-01-26
Age : 38

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 7:31 pm

hahahahaha car looks great.
Back to top Go down
LLcoolJames
Legit
avatar

Posts : 1866
Join date : 2010-03-03
Age : 26
Location : Middleton/Menomonie

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 8:34 pm

overblown wrote:
you lost me at fiance.

haha that was good
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 8:42 pm

mzdagrl3 wrote:
my fiances friend did them at the dealership he works at..he did blow a bearing while useing the spring compressor, but found most of the balls. i ordered 2 new ones, just gonna replace both sides at the same time so they have even wear. my fiance had an 06 hatch and when he put his springs on his made the same sounds. never found out wat caused it. my friend took a look at my car the other day and said the springs are kind of loose...he did his springs on his speed3 and hasnt had any problems with it. i usualy take my car to him anyways, so hes gonna replace my bearings and take a look at everything. i was told that everything was torqued down, but who knos. i wasnt allowed in the shop while they were working on it which kind of pissed me off. Sad

There's going to be a lot of man-crying now that you mentioned this.


BTW, the car looks awesome with the lowering springs. No, I don't want to have a sexual encounter with you Laughing Laughing
Back to top Go down
STiedVR4Guy
Legit
avatar

Posts : 1686
Join date : 2010-01-26
Age : 28
Location : Sun Prairie

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 8:44 pm

She mentioned it in her intro lol.

_________________
Up to date build thread of my car: Click me!
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 9:25 pm

kthxbai wrote:
Not low enough.

^^^x2

its making noise cuz its not low enough
Back to top Go down
Disgustang
Legit
avatar

Posts : 4589
Join date : 2010-01-26
Age : 38

PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   Mon Mar 22, 2010 9:26 pm

STiedVR4Guy wrote:
She mentioned it in her intro lol.

LOL all they saw was a girl and brains shut off.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around   

Back to top Go down
 
Just had my springs installed! Progress- 1.3'' all around
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Lowering Springs
» Swapping springs front and rear.....
» Fitting progressive springs
» Racetech springs
» REAR Lowering springs for my 97

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Wisconsin Street and Track :: Automotive Related :: Garage-
Jump to: